Εργαστήριο Ρομποτικής & Τεχνολογίας

Το Εργαστήριο Βιωματικής Μάθησης με ενδιάμεσο την Ρομποτική και την Τεχνολογία είναι ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό σύστημα για την Ελλάδα, πολυδοκιμασμένο στην Αμερική, την Ασία και την Δυτική Ευρώπη. Ομάδα εξειδικευμένων επιστημόνων προσάρμοσε και σχεδίασε ειδικά για τα παιδιά της χώρας μας εκπαιδευτικές δραστηριότητες βασισμένες στο μοντέλο βιωματικής μάθησης του Δρ. S. Papert (MIT), όπου η γνώση χτίζεται δημιουργικά μέσα από την φυσική περιέργεια του καθενός μας και την προσωπική ανάγκη για μάθηση. Κατ' αυτόν τον τρόπο τα παιδιά ανακαλύπτουν τη γνώση μέσα από τη δημιουργία, την κατασκευή και το παιχνίδι με το αντικείμενο που τους ενδιαφέρει. Η Ρομποτική και η Τεχνολογία χρησιμοποιούνται σαν ενδιάμεσο για να κεντρίσουν το ενδιαφέρον και να εξάψουν την φαντασία των παιδιών. Αυτά με τη σειρά τους, μέσα από φανταστικά θεματικά σενάρια και μέσα από τεχνικές που χρησιμοποιούνται σε ομάδες έρευνας και ανάπτυξης όπως καταιγισμός ιδεών Brainstorming, οργάνωση έργου project planning, παρουσιάσεις presentations κ.α. σχεδιάζουν, χτίζουν και προγραμματίζουν το δικό τους Ρομπότ. Όλες οι ομάδες στο τέλος του εργαστηριακού κύκλου διαγωνίζονται με τα ρομπότ που κατασκεύασαν μέσα σ'ένα πανηγυρικό κλίμα ευγενούς άμιλλας και Ολυμπιακού πνεύματος.

Στον μαγικό κόσμο του εργαστηρίου δεν υπάρχει η έννοια της βαθμολόγησης. Οι κατασκευές, η γνώση, η ανάπτυξη διαπροσωπικών ικανοτήτων και οι απτές εμπειρίες των παιδιών στο τέλος του εργαστηριακού κύκλου είναι ο αντικατοπτρισμός της απόδοσής τους και η επιβράβευσή τους συνάμα. Παράλληλα πάνω στην ίδια φιλοσοφία δεν υπάρχει σωστή και λάθος άποψη ή ιδέα, αντιθέτως όλοι ενθαρρύνονται να συμμετέχουν και να προσφέρουν στην ομάδα που ανήκουν. Εξάλλου, οι μεγαλύτερες εφευρέσεις προήρθαν από ένα «λάθος»!

Το πρόγραμμα του Εργαστηρίου robotixlab –Μικροί Εφευρέτες είναι σχεδιασμένο για παιδιά ηλικίας 5 ετών και πάνω. Οι συναντήσεις περιλαμβάνουν παρουσίαση φωτογραφικού υλικού και βίντεο για συζήτηση και σχολιασμό, ομαδικά παιχνίδια (team building, ice breaking games) που αναπτύσσουν την κοινωνικότητα των μαθητών, καθώς επίσης την έννοια της ομαδικότητας και της συνεργασίας, παρουσίαση θεωρίας Ρομποτικής και συζήτηση-σχολιασμός, επίλυση αποριών, παρουσίαση της εργασίας για το σπίτι και σχολιασμός-συζήτηση με όλο το group, κατασκευή ρομποτικών πειραμάτων - εφευρέσεων με σετ εκπαιδευτικής ρομποτικής (lego wedo , robot με αισθητήρες, μοτέρ, μικροεπεξεργαστή, οθόνη LCD κ.λ.π.) μέσω του Robotics Mindstorms ΝΧΤ system της LEGO, σχεδιασμός - κατασκευή και προγραμματισμός του Ρομπότ μέσο H/Υ για το θεματικό σενάριο του τελικού διαγωνισμού, προετοιμασία poster και παρουσίασης για τον τελικό διαγωνισμό, παιχνίδι quiz με την μορφή τηλεπαιχνιδιού σαν επανάληψη και κλείσιμο της κάθε συνάντησης.

Μέσα από ένα τέτοιο πρόγραμμα, δίνεται η ευκαιρία στα παιδιά να βελτιώσουν τον τρόπο σκέψης τους, να αναπτύξουν τα επικοινωνιακά τους προσόντα, να απελευθερώσουν την δημιουργικότητα τους και να έχουν μια πρώτη επαφή με τον κόσμο της Ρομποτικής και της Τεχνολογίας. Παράλληλα αποκτούν βασικές γνώσεις προγραμματισμού, μηχανολογίας και ηλεκτρονικών καθώς επίσης και προσόντα επίλυσης προβλημάτων, ομαδικής εργασίας και διαχείρισης χρόνου.

Το Εργαστήριο Ρομποτικής και Τεχνολογίας διοργανώνεται από την εταιρία Robotixlab (www.robotixlab.com) και παρουσιάζεται στους μαθητές από τον κ.Α. Κάνουρα Μηχανικό Ρομποτικής με εξειδίκευση στα Εκπαιδευτικά Ρομποτικά συστήματα. Η δομή, η ύλη και η τελική μορφή του εργαστηρίου μελετάται και οργανώνεται ειδικά για τις ανάγκες και την φιλοσοφία του εκπαιδευτικού οργανισμού που το φιλοξενεί, από την ομάδα ειδικών επιστημόνων της Robotixlab.

Ελληνικα