Γνωρίζοντας τις Βυζαντινές εικόνες!

Στο πλαίσιο των δράσεων που περιλαμβάνει το πρόγραμμα ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ και ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ των μικρών Νηπίων, εκπονήθηκε στην τάξη μας ένα Σχέδιο εργασίας με θέμα τις Βυζαντινές Εικόνες.

Συγκεκριμένα, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με διάφορες εικόνες αρχικά και στη συνέχεια εστίασαν το ενδιαφέρον τους ιδιαίτερα στη Βυζαντινή εικόνα: ¨Παναγία, πλατυτέρα Βρεφοκρατούσα¨.

Ως βασική μέθοδος επιλέχτηκε η άσκηση στην παρατήρηση με στόχο την ανάπτυξη της παρατηρητικότητας των παιδιών, όπως και η βιωματική προσέγγιση, που θεωρείται σημαντική από παιδαγωγική άποψη για την κατανόησή του υπό πραγμάτευση θέματος.

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους με καινούριες λέξεις (π.χ. αγιογραφία, μουσείο, πολιτισμός, χιτώνας, κ.ά), καλλιέργησαν δεξιότητες όπως η Γραφή και τα Μαθηματικά, εκφράστηκαν Εικαστικά ζωγραφίζοντας και φτιάχνοντας παζλ.

Το Ρroject ολοκληρώθηκε με τη σημερινή μας επίσκεψη στο ΜΟΥΣΕΙΟ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ της πόλης μας, όπου τα παιδιά, ως ντεντέκτιβ της Τέχνης, έψαξαν στις  προθήκες του Μουσείου και τελικά, με πολύ ενθουσιασμό βρέθηκαν μπροστά στην εικόνα της έρευνάς τους. Το Σχέδιο Εργασίας σε συνδυασμό με την επίσκεψη αποτέλεσε μια εποικοδομητική εμπειρία για τα παιδιά, καθώς τους παρείχε πλούσια ερεθίσματα, τα παρότρυνε να εξερευνήσουν το περιβάλλον, να πειραματισθούν, να παίξουν,να εκφραστούν δημιουργικά, να δράσουν.