1η και 3η θέση για τους Ρήτορες των Εκπαιδευτηρίων Φρυγανιώτη!!!

Την πρώτη και τρίτη θέση κατέλαβαν οι ομάδες επιχειρηματολογίας του Γυμνασίου και του Λυκείου αντίστοιχα, με την καθοδήγηση της κ.κ. Ε. Καρατζιούλα, κ.κ. Ά. Καρυτσώτη και του κ.κ. Ν. Λύσσα, ανάμεσα σε 32 σχολεία, και 5 μαθητές μας αναδείχθηκαν ανάμεσα στους πέντε καλύτερους ομιλητές στους Αγώνες Λόγου (Επιχειρηματολογίας και Αυθόρμητου Λόγου), που διοργάνωσε ο Σύλλογος Αποφοίτων της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης «ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ» σε συνεργασία με Συμβούλους Εκπαίδευσης Φιλολόγων Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, την Ένωση για την προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση και σχολικές μονάδες των Διευθύνσεων Ανατολικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης.

Η ομάδα του Γυμνασίου που αποτελούνταν από τις Τσιρίκα Α., Κότσαλη Π., Παρούτογλου Β., Σοφιανού Μ., Σταυρίδου Θ., κατέκτησε την πρώτη θέση, μετά από δύο νικηφόρους αγώνες, απέσπασε την υψηλότερη βαθμολογία και προκρίθηκε στον τελικό όπου και πάλι νίκησε. Η μαθήτρια Τσιρίκα Α. ανακηρύχθηκε η 1η καλύτερη ομιλήτρια των αγώνων Γυμνασίου, η Σταυρίδου Θ. 2η καλύτερη ομιλήτρια, η Παρούτογλου Β. 5η καλύτερη ομιλήτρια και η Σοφιανού Μ. 8η καλύτερη ομιλήτρια.

Η ομάδα του Λυκείου που αποτελούνταν από τους Ξενίδου Χ., Ράπτη Δ., Τόλιο Κ. και Κατσούφη Ε. κατέκτησε την τρίτη θέση μετά από δύο νικηφόρους αγώνες. Η μαθήτρια Ράπτη Δ. ανακηρύχθηκε 3η καλύτερη ομιλήτρια στους αγώνες των Λυκείων και η Κατσούφη Ε. κατέλαβε την 12η θέση.

Στο αγώνισμα του Αυθόρμητου Λόγου Γυμνασίων έλαβαν μέρος οι μαθητές Ανδρουλάκη Γ., Γούλα Μ., Γαβρήλου Ε., Σεμερτζίδου Δ. και Τσολάτος Γ. Η μαθήτρια Σεμερτζίδου Δ. κατέλαβε την 5η θέση.

Τα Εκπαιδευτήρια Φρυγανιώτη συνεχίζοντας τη μακρά παράδοση της συμμετοχής των μαθητών του σε ρητορικούς αγώνες καθώς και την οργανωμένη διδασκαλία της ρητορικής τέχνης στους μαθητές τους που το επιθυμούν, αποτελούν συνδιοργανωτή των αγώνων από την έναρξη τους.

Η αξία του θεσμού είναι ιδιαίτερα σημαντική για τους μαθητές και συμβάλλει στην καλλιέργεια των διανοητικών τους ικανοτήτων, στον εμπλουτισμό των γνώσεών τους και στην απόκτηση ευχέρειας και ετοιμότητας στον προφορικό λόγο, ιδιαίτερα ενώπιον ακροατηρίου.

Βασικός στόχος των Αγώνων Επιχειρηματολογίας είναι η καλλιέργεια της σκέψης και η επαφή των μαθητών με θέματα που, ενώ δεν διδάσκονται στα σχολεία σε ειδικό και συγκεκριμένο μάθημα, βρίσκονται διάχυτα σε όλο το εύρος της διδακτέας ύλης και είναι ευρύτερα γνωστά από τον τύπο και τα Μ.Μ.Ε. Οι μαθητές εξασκούνται να σκέφτονται λογικά, ώστε να είναι ικανοί να καθορίσουν με ακρίβεια τα κεντρικά σημεία του θέματος που θα τους δοθεί, να παρουσιάσουν τις απόψεις τους με πειστικά επιχειρήματα και να μπορούν με ετοιμότητα να ανταπαντήσουν σε ερωτήσεις.

Οι Αγώνες Επιχειρηματολογίας-Αντιλογίας συμβάλλουν στην αξιοποίηση των γνώσεων που οι μαθητές έχουν αποκομίσει από τη διδασκαλία των κοινωνικών και ανθρωπιστικών επιστημών στο σχολείο. Η επαφή των μαθητών με σοβαρά ζητήματα γενικότερου ενδιαφέροντος έχει ως συνέπεια την προετοιμασία τους για το μελλοντικό τους ρόλο ως σκεπτόμενων πολιτών της δημοκρατικής πολιτείας. Επιπλέον, τους προσφέρεται η δυνατότητα να αναπτύξουν μια διαφορετικού είδους συνεργασία και σχέση με τους καθηγητές και τους συμμαθητές τους και να εισαχθούν στο πνεύμα της υγιούς διασχολικής άμιλλας με κύριο κριτήριο την ομαδική εργασία.

Ακολουθώντας τη σωκρατική μέθοδο, που αποτελεί το θεμελιώδες στοιχείο της επιχειρηματολογίας, οι μαθητές προχωρούν σε διατύπωση των κατάλληλων επιχειρημάτων με τα οποία ενισχύουν τη θέση τους έναντι της αντίπαλης ομάδας.

Η δράση αυτή του σχολείου αποδεικνύει για άλλη μια φορά την προσοχή και την φροντίδα που προσφέρουν τα Εκπαιδευτήρια Φρυγανιώτη στους μαθητές τους και την ιδιαίτερη μέριμνα για την επιτυχή προετοιμασία τους στις προκλήσεις του μέλλοντος.

Τους ευχόμαστε ολόψυχα συγχαρητήρια για αυτή τους την προσπάθεια και μια επιτυχημένη πορεία στο μέλλον.