Τα Εκπαιδευτήριά μας, πρωτοπορώντας στον τομέα της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης εδώ και 29 συνεχόμενα χρόνια, πραγματοποίησαν και φέτος–με τεράστια επιτυχία και απήχηση–το πρόγραμμα της 29ης Πράσινης Εβδομάδας με α΄ θέμα: «Όλα είναι Ελλάδα» και το ιδιαίτερα ενδιαφέρον και επίκαιρο β΄ θέμα: «Αναδεικνύοντας το Ενεργειακό Αποτύπωμα του Σχολείου και της πόλης μας».
Οι δράσεις όλου του σχολείου οργανώθηκαν και υλοποιήθηκαν συστηματικά με θέματα Εργασίας (Projects), πάνω στα οποία εργάστηκαν όλοι οι μαθητές μας, εστιάζοντας στην έρευνα, στη δόμηση και την παρουσίαση όλων των στοιχείων που συνέλεξαν, σχετικά με τα επιμέρους θέματα που κλήθηκαν να αναλύσουν.
Συνδυαστικά έδρασαν οι προβολές εκπαιδευτικών video, διαδραστικές επισκέψεις, βιωματικά προγράμματα. Πρώτος μας στόχος να επιτευχθεί άμεση και ουσιαστική ενημέρωση που αφορά στην τεράστια αξία του πλούτου της ελληνικής γλώσσας στις Επιστήμες, στην Τεχνολογία και στην Τέχνη, παγκοσμίως. Δεύτερος στόχος μας ήταν να τονίσουμε το πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος του καθενός μας ατομικά αλλά ταυτόχρονα και μέσα από τη συλλογική προσπάθεια, αναφορικά με την προστασία του περιβάλλοντος, μέσω της βελτίωσης του ενεργειακού μας αποτυπώματος.
Όλες οι συντονισμένες δράσεις μας, σε συνδυασμό με τις εκπαιδευτικές επισκέψεις που διοργανώσαμε αλλά και τα επιμέρους προγράμματα που εκπονήσαμε, βοήθησαν τους μαθητές να εξοικειωθούν με την έννοια του οικολογικού αποτυπώματος. Κατανόησαν πως ο τρόπος ζωής και οι επιλογές διατροφής, στέγασης, μετακίνησης και κατανάλωσης σχετίζονται άμεσα με το οικολογικό αποτύπωμα της πόλης μας, της χώρας μας αλλά αι ολόκληρου του πλανήτη. Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήθηκαν ποικίλες δραστηριότητες, με στόχο την καλλιέργεια του ομαδοσυνεργατικού πνεύματος και τη βιωματική προσέγγιση του κεντρικού θέματός μας.
Μία από αυτές τις δραστηριότητες ήταν η εικαστική απόδοση του οικολογικού αποτυπώματος του πλανήτη. Ζωγραφίζοντας την πατούσα τους και πλαισιώνοντας την με εικόνες, έγραψαν τις αντίστοιχες λεζάντες, επισημαίνοντας τις ενέργειες, που πρέπει να υιοθετεί ο καθένας μας, για να μειωθεί το οικολογικό μας αποτύπωμα (π.χ. ανακυκλώνουμε, εξοικονομούμε νερό, κάνουμε σωστή διαχείριση στη λειτουργία των ηλεκτρικών συσκευών, καταναλώνουμε με μέτρο, επιλέγουμε το ποδήλατο ως μέσο μετακίνησης κ.α.)
Οι μαθητές παρακολούθησαν εκπαιδευτικό video με θέμα: «Το οικολογικό αποτύπωμα της τροφής» στο οποίο παρουσιαζόταν η επίδραση των διατροφικών συνηθειών του ατόμου στο οικολογικό αποτύπωμα του και η προσέγγιση του ζητήματος της διαχείρισης των διατροφικών αποβλήτων. Δίνονταν παραδείγματα αλλαγών που μπορούν να γίνουν στη διατροφή μας και προβαλλόταν η μεσογειακή διατροφή ως παράδειγμα υγιεινής και αειφορικής διατροφής. Στο β΄ εκπαιδευτικό video: «Οικολογικό Αποτύπωμα και Απορρίμματα» παρουσιάζονταν οι καθημερινές επιλογές και συνήθειες όλων μας που έχουν αντίκτυπο στο οικολογικό αποτύπωμα των ανθρώπων μέσω των απορριμμάτων που παράγουν. Όλα τα παραπάνω βοήθησαν τους μαθητές να εστιάσουν και να εμβαθύνουν σε συγκεκριμένες παραμέτρους του οικολογικού αποτυπώματος.
Ταυτόχρονα τα μεγαλύτερα παιδιά εργάστηκαν ομαδικά καταρτώντας Σχέδια Εργασίας, που αφορούν στην Ελληνική Γλώσσα, συνδυάζοντας τη γνώση με τον πιο ευχάριστο και παιγνιώδη τρόπο προσέγγισής της. Χρησιμοποιήσαμε πληροφορίες του διαδικτύου, επιλέξαμε, επεξεργαστήκαμε και παρουσιάσαμε τις εργασίες μας ηλεκτρονικά. Εργαστήκαμε διαθεματικά, συνδυάζοντας τα Εικαστικά (κατασκευή μάσκας) και τη Θεατρική Αγωγή (διασκευή των έργων του Αριστοφάνη «Όρνιθες και Νεφέλες») ανεβάζοντας με μεγάλη επιτυχία θεατρική παράσταση με πρωταγωνιστές τους μαθητές μας, στο Θέατρο του Γυμνασίου-Λυκείου των Εκπαιδευτηρίων μας.
Τα παιδιά επισκέφτηκαν το δάσος του Φιλύρου «Αμαδρυάς», γνωρίζοντας το περιαστικό πράσινο και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του. Ανακάλυψαν διάφορα είδη χλωρίδας και πανίδας και εντόπισαν ίχνη του οικοσυστήματος. Αντιλήφθηκαν την αξία της ύπαρξης πράσινων χώρων για τη ζωή των έμβιων όντων και συνειδητοποίησαν τις απειλές των ανθρώπινων δραστηριοτήτων για το φυσικό περιβάλλον. Τέλος, οι μικροί μας φυσιολάτρες, αναλαμβάνοντας δράση, φρόντισαν να μαζέψουν όλα τα σκουπίδια τους, αναζητώντας έτσι έναν τρόπο αρμονικής συνύπαρξης φύσης και ανθρώπου.
Επισκεφτήκαμε τα Στάγειρα της Χαλκιδικής, για να γνωρίσουμε καλύτερα τον τόπο καταγωγής και το έργο του μεγάλου φιλοσόφου και εφευρέτη Αριστοτέλη. Περιηγηθήκαμε στο «Άλσος του Αριστοτέλη»,σ’ ένα άρτια οργανωμένο θεματικό πάρκο και βρεθήκαμε μπροστά σε όλους τους νόμους της Φυσικής του.
Επισκεφτήκαμε τη Γαλακτοβιομηχανία Κουκάκη, ένα πρότυπο σύγχρονο εργοστάσιο. Γνωρίσαμε και παρατηρήσαμε τις μεθόδους παραγωγής, συσκευασίας και αποθήκευσης των γαλακτοκομικών προϊόντων, σε συνδυασμό πάντα με την εξοικονόμηση ενέργειας και την περιβαλλοντική συνείδηση. Κατανοήσαμε πώς φτάνουν προϊόντα εξαιρετικής ποιότητας στο τραπέζι μας, συμβάλλοντας συγχρόνως στην προστασία του περιβάλλοντος.
Στο πλαίσιο του προγράμματος: «Ενδυνάμωση στη Φύση για παιδιά», περπατήσαμε στα μονοπάτια του περιαστικού δάσους και αλληλοεπιδράσαμε με τα στοιχεία της φύσης. Συμμετείχαμε την ομαδική συνεργασία, την κοινωνικοποίηση, την ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων και την καλλιέργεια της φαντασίας και της δημιουργικότητας.
Το περιαστικό δάσος του Σέιχ Σου μας φιλοξένησε και πάλι κατά τη συμμετοχή μας στο αθλητικό – εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Kids and Forest» από την ομάδα «Magic Rockets», με σκοπό τα παιδιά να πάρουν μέρος σε κατάλληλες για την ηλικία τους αθλοπαιδιές, να χαρούν τη φύση και να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με την προστασία του μοναδικού πνεύμονα πράσινου και οξυγόνου που περιβάλλει την πόλη μας. Υιοθετώντας το μήνυμα: «Υγιή παιδιά-Υγιές περιβάλλον», τα παιδιά αγωνίστηκαν σε παιχνίδια δράσης και πνευματικές δοκιμασίες, συμμετείχαν στο κυνήγι του κρυμμένου θησαυρού και πραγματοποίησαν δενδροφύτευση.
Οι στιγμές χαλάρωσης και ανέμελου παιχνιδιού στις ημερήσιες εκδρομές μας, αποτέλεσαν το επιστέγασμα μιας χρονιάς πλούσιας σε γνώσεις, ενδιαφέρουσες δράσεις και πολύτιμες εμπειρίες.
Μετά την υλοποίηση του αξιόλογου εγχειρήματος όλων μας αποδείχθηκε ότι επιτεύχθηκαν όλοι οι γνωστικοί και συναισθηματικοί στόχοι που είχαν αρχικά τεθεί. Αποτέλεσμα όλων των δράσεων μας ήταν οι μαθητές μας να ενστερνιστούν την αναγκαιότητα της αειφορικής ανάπτυξης των ανθρωπίνων δραστηριοτήτων, να μάθουν ν’ αγαπούν και να προστατεύουν το περιβάλλον στο οποίο ζουν και μεγαλώνουν, κατανοώντας πως η σωτηρία του πλανήτη είναι υπόθεση όλων μας!
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |