Εργαστήρια Robotixlab “Out of the BOX learning” στα Εκπαιδευτήρια Φρυγανιώτη!

       Τα Εκπαιδευτήρια Φρυγανιώτη συνεργάζονται με Robotixlab, η οποία σχεδιάζει  και υλοποιεί από το 2008 Εργαστήρια Ρομποτικής, δημιουργικών ηλεκτρονικών, προγραμματισμού, σχεδιασμού και ψηφιακής κατασκευής με 3D design και 3D printing για μικρούς εφευρέτες.  Ως επίσημο μέλος του παγκόσμιου δικτύου FABLABS του Center for Βits and Αtoms του MIT με ειδίκευση στα παιδιά.

       Πολλοί μαθητές και μαθήτριες των εκπαιδευτηρίων μας, παρακολουθούν τα συγκεκριμένα προγράμματά και βλέπουν μια δημιουργική προσέγγιση της Επιστήμης και της Τεχνολογίας. Δουλεύουν με την μέθοδο: “Out of the BOX learning”, με κινητήριο δύναμη την περιέργεια και τον ενθουσιασμό για ανακάλυψη. Η ομαδικότητα και η συνεργασία, τα λάθη, η αποτυχία και η διαχείρισή τους, οι πολλές απορίες, οι δοκιμές και ο πειραματισμός, η επικοινωνία ιδεών και απόψεων, ο σχεδιασμός και η κατασκευή, το γέλιο και η διασκέδαση είναι η φιλοσοφία μας.

     Κάποια από τα εργαλεία μας η Επιστήμη και η Τεχνολογία, η Φυσική, η Γεωμετρία, τα Μαθηματικά, η Ρομποτική, τα Ηλεκτρονικά, ο Προγραμματισμός. Το πάθος μας, η επίλυση προβλημάτων που μπορεί να αφορούν την Οικολογία και το Περιβάλλον, τις σύγχρονες πόλεις, τις καθημερινές μας συνήθειες, την υγεία, το διάστημα, τις μεταφορές, την πράσινη ενέργεια, την ισότητα και τις ίσες ευκαιρίες κ.α. Όλα τα παραπάνω είναι τα συστατικά που μας βοηθούν να μετατρέπουμε την μάθηση σε μια μοναδική εμπειρία ζωής και να δώσουμε εφόδια στα παιδιά μας που θα τους βοηθήσουν σε κάθε έκφανση του μέλλοντός τους.

     Η αρχιτεκτονική ενός ρομποτικού συστήματος μοιάζει σε μεγάλο βαθμό με ενός ζώου ή με του ανθρώπου. Κάθε ρομποτικό σύστημα προσλαμβάνει ερεθίσματα από τον περιβάλλοντα χώρο όπως θερμοκρασία, φως, χρώμα, ήχο κ.α. μέσο των αισθητήρων όπως κάνει και ο άνθρωπος μέσο των 5 αισθήσεων. Εν συνεχεία επεξεργάζεται αυτά τα δεδομένα με την βοήθεια του ηλεκτρονικού εγκεφάλου του και του προγράμματος που εμείς του φτιάχνουμε και παίρνει κάποιες αποφάσεις ώστε να δράσει. Τέλος χρησιμοποιεί κάποιους ενεργοποιητές (actuators) όπως ηλεκτρικούς κινητήρες, ηχεία. λαμπάκια κ.α. για να πράξει την δράση όπως κάνει ο άνθρωπος με τους μυς του.

      Βασισμένοι σε αυτή την ευέλικτη δομή σχεδιάζουμε θεματικά σενάρια, ώστε να μπορέσουν οι μαθητές να χρησιμοποιήσουν την Ρομποτική στην μαθησιακή τους λειτουργία αλλά και στην απόκτηση Δεξιοτήτων. Τα θεματικά σενάρια καλύπτουν και συνδυάζουν διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα, όπως το σενάριο που αφορά την Επιστήμη της βιομιμητικής μέσα από την παρατήρηση συμπεριφοράς εντόμων και κατασκευή – προγραμματισμό βιορομπότ, που μοιάζουν και συμπεριφέρονται σαν κάποιο φωτοφοβικό ζώο (κατσαρίδα). Αφού λοιπόν οι μαθητές μελετήσουν και συλλέξουν στοιχεία για την βιολογία της κατσαρίδας και την συμπεριφορά της φωτοφοβίας, κατασκευάζουν το ρομπότ τους. Μέσα από παρατήρηση και καταιγισμό ιδεών, κάποιες ομάδες καταλήγουν αντιστρέφοντας την συμπεριφορά της φωτοφοβίας να μετατρέψουν το ρομπότ τους σε “μηχανισμό για φωτοβολταϊκά πάνελ”, που ακολουθούν το φώς του ήλιου καθώς αυτός κινείται από Ανατολή προς Δύση. Δεν υπάρχει προαπαιτούμενη γνώση και απευθύνεται αυστηρά σε 15 μαθητές ανά τμήμα.

Το πρόγραμμα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής σχεδιάζει ειδικά για τα Εκπαιδευτήρια Φρυγανιώτη το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης της Robotixlab, ο μηχανικός Ρομποτικής Α. Κάνουρας και ειδικοί εκπαιδευτές.

Ελληνικα