The προσαρμογή στο νηπιαγωγείο είναι μια κρίσιμη φάση στην ζωή του παιδιού. Στα Εκπαιδευτήρια Φρυγανιώτη διαχειριζόμαστε με ιδιαίτερη ευαισθησία και μέριμνα την περίοδο αυτή. Η προετοιμασία του παιδιού για αυτό το νέο βήμα και την είσοδο στη σχολική ζωή είναι μια πολυδιάστατη και σύνθετη διαδικασία. Aρχίζει από πολύ νωρίς και συστηματοποιείται τα δυο χρόνια του Nursery, προετοιμάζοντας το παιδί για την είσοδό του στο Δημοτικό σχολείο. Οι δυο πλευρές (Γονείς και Νηπιαγωγοί) πρέπει να συνεργαστούμε έγκαιρα μεταξύ μας για να βοηθήσουμε τα παιδιά να αγαπήσουν το Νηπιαγωγείο, να καταστούν ικανά να ανταποκρίνονται δημιουργικά στις απαιτήσεις του σχολείου και να διαμορφώσουν μια θετική στάση προς τη μάθηση. Ας γίνουμε όλοι, εκπαιδευτικοί, γονείς και παιδιά, μία ομάδα ώστε η προσαρμογή στο νηπιαγωγείο να καταστεί μία ευχάριστη εμπειρία για όλους μας.
Κάθε παιδί είναι ξεχωριστό και μοναδικό. Υπάρχουν, όμως, δεξιότητες που τα παιδιά καλούνται να κατακτήσουν κατά την περίοδο προσαρμογής στο νηπιαγωγείο και προτού εισέλθουν στο Δημοτικό, μέσα από ποικίλες και δημιουργικές δραστηριότητες. Εμείς, οι Εκπαιδευτικοί, θα συνεργαστούμε μαζί σας για να αποκτήσουν τα παιδιά σας δεξιότητες όπως: αυτοεξυπηρέτηση, κινητικές δεξιότητες, κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες, γλωσσικές και επικοινωνιακές δεξιότητες, πρώιμες ακαδημαϊκές γνώσεις.
Οι Γονείς να είστε έτοιμοι να ακολουθήσετε το νέο ρόλο και τις ευθύνες σας, να στηρίξετε το παιδί, τις Νηπιαγωγούς και το Σχολείο, κατά την περίοδο προσαρμογής στο νηπιαγωγείο, να εκφράζετε μια θετική και ενθουσιώδη στάση.
Το παιδί σας είναι έτοιμο όταν:
1. Δοκιμάζει νέες δραστηριότητες και κάνει ερωτήσεις.
2. Μένει συγκεντρωμένο σε κάποια δραστηριότητα για 10-15 λεπτά κάθε φορά.
3. Περιμένει τη σειρά του, μοιράζεται και βοηθά τους άλλους.
4. Ακολουθεί μία ή δύο οδηγίες μαζί.
5. Δουλεύει και παίζει, είτε μόνο του είτε σε μια ομάδα.
6. Χρησιμοποιεί παιχνίδια φαντασίας.
7. Μιλάει στους ενήλικες και ζητά βοήθεια.
8. Έχει στρατηγικές αντιμετώπισης όταν είναι απογοητευμένο, θυμωμένο ή στενοχωρημένο.
Να είστε θετικό παράδειγμα προς μίμηση για το παιδί σας.
Να συναποφασίζετε με το παιδί σας τους κανόνες, αλλά και να επιμένετε στην τήρησή τους.
Να βάζετε όρια σχετικά με τη διαχείριση του χρόνου, κάθε πράγμα αρχίζει και τελειώνει στην ώρα του.
Να μην κάνετε χρήση απειλών, αμοιβών, ποινών σε σχέση με τις σχολικές επιδόσεις, αλλά οπωσδήποτε να ενθαρρύνετε κάθε προσπάθεια του παιδιού.
Να αρχίζετε από την επιβράβευση των δυνατών σημείων του παιδιού σας, για να βελτιώσετε τα αδύνατα σημεία του.
Μάθετε στο παιδί σας ότι είναι θεμιτά όλα τα συναισθήματα, αλλά όχι όλες οι πράξεις.
Ωθήστε το παιδί σας να μοιράζεται τα συναισθήματά του και να φαντάζεται τι αισθάνονται οι άλλοι.
Θέστε όρια.
Παραχωρήστε χρόνο στο παιδί σας για να παίζει με τους φίλους του.
Φτιάξτε ρουτίνες και να είστε προβλέψιμοι.
Βοηθήστε το παιδί σας να μαθαίνει από τα λάθη του.
Βοηθήστε το παιδί σας να βρει τρόπους να ηρεμεί, όταν είναι αναστατωμένο.
Το παιδί σας είναι έτοιμο όταν:
Κοιμάται 10-12 ώρες κάθε βράδυ.
Μπορεί να χρησιμοποιεί μολύβια, μαρκαδόρους και πινέλα.
Μπορεί να πατάει κουμπιά, να χρησιμοποιεί το φερμουάρ, να κλωτσάει μπάλες, να κάνει κουτσό και ν’ ανεβαίνει σκαλιά.
Μπορεί να ντύνεται και να ξεντύνεται, να τρώει μόνο του, να πλένει τα χέρια του, να χρησιμοποιεί την τουαλέτα και να φυσάει τη μύτη.
Το παιδί να έχει έναν σταθερό βιολογικό ρυθμό, δηλαδή να έχει σταθερές ώρες φαγητού, ύπνου, εργασίας και ανάπαυσης.
Οργανώστε περιπάτους με το παιδί σας, όπου θα εντάσσετε διάφορες κινητικές δραστηριότητες.
Κλείστε την τηλεόραση και μιλήστε με το παιδί σας.
Ακούει και κατανοεί τη σημασία των λέξεων, των ιστοριών και των τραγουδιών.
Χρησιμοποιεί λέξεις για να μιλήσει για απόψεις, επιθυμίες και ανάγκες του.
Μιλάει αρκετά ξεκάθαρα για να το καταλαβαίνουν οι άλλοι άνθρωποι.
Χρησιμοποιεί ολοκληρωμένες προτάσεις και συνδέει ιδέες μαζί, για να φτιάχνει μεγαλύτερες προτάσεις.
Μπορεί να λέει ή να τραγουδάει ποιηματάκια και γνωστά τραγούδια.
Να μιλάτε στο παιδί σας όσο πιο συχνά γίνεται.
Κάνετε το διάβασμα μέρος της καθημερινής ρουτίνας.
Κάνετε ερωτήσεις στα παιδιά σας, τέτοιες που θα τα προωθούν να περιγράψουν πράγματα, γεγονότα ή συναισθήματα.
Παίξτε παιχνίδια στα οποία λέτε ιστορίες με το παιδί σας και ενθαρρύνετέ το να σας αφηγηθεί παρόμοιες.
Να είστε ένα γλωσσικό πρότυπο για το παιδί σας.
Να ακούτε προσεκτικά το παιδί σας, όταν μιλάει.
Προσπαθήστε να μιλάτε καθαρά, ώστε το παιδί σας να μπορεί να ξεκαθαρίζει το πώς ακούγεται η κάθε σας λέξη.
Ξέρει τα γράμματα του αλφαβήτου και μπορεί να γράφει τ’ όνομα του.
Αναγνωρίζει τους αριθμούς 1-10 και τους απαριθμεί σωστά.
Ξέρει πως να χρησιμοποιεί ένα βιβλίο.
Αντιλαμβάνεται τη σχέση μεταξύ το προφορικού και του γραπτού λόγου και αρχίζει να καλλιεργεί τη δεξιότητα της γραφής και της ανάγνωσης.
Ψάξτε τρόπους ώστε το παιδί σας να μαθαίνει μέσα από το παιχνίδι.
Να εκμεταλλεύεστε κάθε ευκαιρία για να αναδεικνύετε την κοινωνική αναγκαιότητα της γραφής, της ανάγνωσης και της αρίθμησης.
Παίξτε παιχνίδια μνήμης, που βοηθούν τα παιδιά να εξασκούνται στην αποθήκευση και οργάνωση πληροφοριών.
Δώστε στο παιδί σας μολύβια, μαρκαδόρους και χαρτί, για να εξοικειωθεί με τη χρήση τους.
Επισημάνετε γράμματα και αριθμούς πάνω σε καθημερινά αντικείμενα.
Βοηθήστε το παιδί σας να μάθει πώς να ταξινομεί, να ταιριάζει και να συγκρίνει.
Μην κάνετε συγκρίσεις με τα αδέρφια ή άλλα παιδιά για τις σχολικές επιδόσεις.
Ενθαρρύνετε αρκετά το παιδί σας.
Οδηγίες για τους γονείς:
Να ρωτάτε κάθε μέρα το παιδί σας πώς πέρασε στο Σχολείο, να ακούτε τι σας λέει και να συζητάτε υπεύθυνα μαζί του, όχι μόνο όταν έχει κάποιο πρόβλημα, αλλά για οτιδήποτε το ενδιαφέρει.
Ορίστε οικογενειακές στιγμές για να υποστηρίζετε τις εργασίες το παιδιού σας για το σπίτι.
Συμπληρώστε όλα τα έγγραφα που σας ζητάει το Σχολείο και να ενημερώνεστε έγκαιρα για το εβδομαδιαίο ενημερωτικό πρόγραμμα.
Ενημερώστε τη Νηπιαγωγό αν το παιδί σας παρουσιάζει κάποιες αναπτυξιακές δυσκολίες (μαθησιακές-κινητικές…) και αν παρακολουθεί εξατομικευμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης (λογοθεραπεία, εργοθεραπεία…).
Παραβρεθείτε στις συναντήσεις Γονέων και Δασκάλων.
Η επίτευξη των παραπάνω στόχων μπορεί να συμβάλει αποτελεσματικά στην σωστή προσαρμογή στο νηπιαγωγείο και στην ομαλή ένταξη του παιδιού στο Δημοτικό. Κυρίως όμως, δεν πρέπει να ξεχνάτε ότι η μάθηση πρέπει να προκαλεί ευχαρίστηση στο παιδί και ότι η σχολική επίδοση πρέπει να του φέρνει χαρά. Βασικός παράγοντας για να επιτύχουν όλα τα παραπάνω είναι η συνεργασία και η ανάπτυξη ενός κοινού κώδικα επικοινωνίας με το Σχολείο του παιδιού σας.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |