“Όταν οι Ολυμπιακοί Αγώνες συνάντησαν τη Scratch”.

Οι μαθητές της Στ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου των Εκπαιδευτηρίων Φρυγανιώτη, με αφορμή το κορυφαίο αθλητικό γεγονός των Ολυμπιακών Αγώνων, εργάστηκαν ομαδικά θέλοντας να σχεδιάσουν ένα ψυχαγωγικό παιχνίδι εκπαιδευτικού χαρακτήρα, αξιοποιώντας παράλληλα τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού. Για το σκοπό αυτό επέλεξαν μία εύχρηστη οπτική γλώσσα προγραμματισμού, τη Scratch 2.0 and δημιούργησαν διαδραστικά παιχνίδια γνώσεων και δεξιοτήτων προβάλλοντας το ολυμπιακό ιδεώδες. Προσπάθησαν μέσα από το περιβάλλον της Scratch να τονίσουν τη σημαντικότερη αξία που καθιέρωσαν οι αρχαίοι Έλληνες διαμέσου των Ολυμπιακών Αγώνων, το «ευ αγωνίζεσθαι» δηλαδή τον υγιή συναγωνισμό, την περίφημη ευγενή άμιλλα. Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με σημαντικές μαθηματικές και υπολογιστικές ιδέες, ενώ παράλληλα κατανόησαν τη γενική διαδικασία του σχεδιασμού της Scratch στοχεύοντας στην ανάπτυξη βασικών ικανοτήτων όπως δημιουργική σκέψη, συστηματική ανάλυση και συνεργασία.