Εξερευνώντας το «πάρκο» των εφευρέσεων του πανεπιστήμονα Αριστοτέλη!!

Οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης των Εκπαιδευτηρίων μας, θέλοντας να αποτίνουν φόρο τιμής στον μεγάλο στοχαστή, φιλόσοφο και Μακεδόνα εφευρέτη, Αριστοτέλη, συνεργάστηκαν στο project :«Όλα είναι Ελλάδα στο παγκόσμιο γίγνεσθαι»  αναδεικνύοντας την επίδραση στις επιστήμες. Πέρα όμως από το ερευνητικό σκέλος του project, σχεδιάστηκε και μια εκπαιδευτική επίσκεψη στο «Άλσος του Αριστοτέλη» στη γενέτειρά του, τα Στάγειρα Χαλκιδικής, ώστε , λειτουργώντας βιωματικά, να αποκτήσουν μια ολοκληρωμένη εικόνα για τον ανήσυχο και τόσο δημιουργικό επιστήμονα. Μέσα σ’ ένα θεματικό πάρκο έξω από το χωριό σε υψόμετρο 500 μέτρων τα παιδιά βρέθηκαν μπροστά σε όλους τους νόμους της Φυσικής του Αριστοτέλη, δημιούργημα προς τιμή του μεγάλου φιλοσόφου.  

Στον χώρο φιλοξενούνται τα πρωτότυπα διαδραστικά όργανα που αναφέρονται στα συγγράμματα του. Πρόκειται για πειραματικά όργανα που λειτουργούν βάσει των φυσικών νόμων στο έργο του «Τα Φυσικά».

Children «έπαιξαν» με τον υδροστρόβιλο περιστρέφοντας ένα μοχλό στο διαφανές δοχείο με το υγρό δημιουργώντας μια δίνη και κατανοώντας τη δυναμική του φαινομένου αλλά και τον παραλληλισμό του με την περιστροφική κίνηση του αέρα (ανεμοστρόβιλο). «Συνομίλησαν» στα παραβολικά κάτοπτρα  μιλώντας ψιθυριστά από αρκετά μεγάλη απόσταση. Εστίασαν with the τηλεσκόπιο απολαμβάνοντας τη φανταστική θέα του κόλπου της Ιερισσού και της Αθωνικής χερσονήσου. Έπαιξαν with the πεντάφωνο μουσική, πειραματίστηκαν με τους οπτικούς δίσκους διαπιστώνοντας  πώς δημιουργείται σήμερα μια κινηματογραφική ταινία, παρατήρησαν την ανάλυση του ηλιακού φωτός με το πρίσμα, έκαψαν ξερά φύλλα χρησιμοποιώντας τον συγκλίνοντα φακό, «τσούγκρισαν» the σφαίρες αδράνειας, εντυπωσιάστηκαν  από την πυξίδα του, σύμβολο και αφετηρία της σύγχρονης επιστημονικής σκέψης και τέλος με τη βοήθεια του ηλιακού ρολογιού διαπίστωσαν πώς οι αρχαίοι γνώριζαν την ακριβή ώρα. Τα παιδιά προσπάθησαν ακόμη να ερμηνεύσουν τα σχετικά εδάφια από το διασωζόμενο έργο του μεγάλου φιλοσόφου χαραγμένα σε μαρμάρινες πλάκες με τις λίγες αρχαίες λέξεις που γνώριζαν.

Η γνωριμία με την αρχαία εποχή του Αριστοτέλη ενθουσίασε τα παιδιά συνδυάζοντας την ψυχαγωγία και την εκπαίδευση, και δημιουργώντας, πέρα από θαυμασμό και υπερηφάνεια για το ελληνικό γένος, πλήθος αποριών για τις ικανότητες και την ασύλληπτη συνθετική ικανότητα του μυαλού του, που άλλαξαν καθοριστικά τόσο τη σκέψη, όσο και την επιστημονική μεθοδολογία των επόμενων γενεών. Διαπίστωσαν συνάμα «ιδίοις όμμασι» πως ο Αριστοτέλης ήταν μια από τις ηγετικές μορφές της αρχαίας ελληνικής σκέψης και της φιλοσοφίας...