Την έναρξη του 6ου Ευρωπαϊκού Μαθητικού Συνεδρίου στη Βενετία κήρυξαν τα Εκπαιδευτήρια Φρυγανιώτη.

Τα Εκπαιδευτήρια Φρυγανιώτη έλαβαν μέρος στο 6ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο με θέμα : “Η Ιστορία συναντά τις Τέχνες, τα Γράμματα και την Τεχνολογία: Ο Άνθρωπος και η διαδρομή του από την Αναγέννηση στον σύγχρονο πολιτισμένο κόσμο” κηρύττοντας παράλληλα και την έναρξη των εργασιών του Συνεδρίου.

Ο διευθυντής των Εκπαιδευτηρίων, κ. Αθανάσιος Φρυγανιώτης απηύθυνε χαιρετισμό ως εκπρόσωπος όλων των συμμετεχόντων σχολείων, τονίζοντας ότι η πραγματοποίηση τέτοιων συνεδρίων παρέχει τη δυνατότητα στα παιδιά να γίνονται κοινωνοί των αρχών της ισότητας, της ανεκτικότητας, της ειρήνης και της ελευθερίας, αξίες πανανθρώπινες που η ενίσχυσή τους συνιστά πυλώνα συνύπαρξης στην ανθρώπινη κοινωνία και συμβάλλει στην απόκτηση της καθολική μόρφωσης.

Το εν λόγω Συνέδριο διοργανώθηκε από την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO μαζί με το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΙΤΑΛΙΑΣ και την ASSOCIATION EUROPEENNE DES ENSEIGNANTS (AEDE) και διεξήχθη στο TEATRO “CORSO” της Βενετίας από από 28 Νοεμβρίου 2019 έως 2 Δεκεμβρίου 2019.

Ο στόχος του Συνεδρίου ήταν διττός. Αφενός, μέσω της ώσμωσης των Ελλήνων και των Ιταλών μαθητών/τριών, να ενισχυθεί αμοιβαίως η εθνική αυτοσυνειδησία και αφετέρου να προσφέρει στους/στις συμμετέχοντες/ουσες μαθητές/τριες την ευκαιρία να εκφραστούν δημιουργικά, να επικοινωνήσουν με τους συνομηλίκους τους, να ανταλλάξουν απόψεις και να διαμορφώσουν ένα δίκτυο διαρκούς μαθητικής επικοινωνίας και προβληματισμού σχετικά με την εικόνα και τη δομή που εμφανίζει η σύγχρονη κοινωνία.

 Η συμμετοχή ξεπέρασε κάθε προσδοκία, καθώς πλήθος μαθητών από 145 σχολεία τίμησαν με τη παρουσία τους την εκδήλωση .

Οι μαθητές των Εκπαιδευτηρίων μας επέλεξαν από την προτεινόμενη θεματολογία του Συνεδρίου την ενότητα: «Leonardo da Vinci : Οραματιστής και πρωτοπόρος της τέχνης, της σύγχρονης μηχανικής και τεχνολογίας» και  μέσα από ένα καλλιτεχνικό δρώμενο παρουσίασαν τους σταθμούς που σημάδεψαν καταλυτικά την πορεία και το έργο του Leonardo da Vinci.

Ειδικότερα παρουσίασαν μέσα από ένα ανεπανάληπτο «παιχνίδι» φωτός, μουσικής και χορού τη μετάβαση από τον σκοταδισμό και τον μυστικισμό του Μεσαίωνα στην πολιτιστική και πνευματική άνοιξη της Αναγέννησης, εστιάζοντας στη μοναδική και πολύπλευρη προσωπικότητα του Leonardo da Vinci.

Στη συνέχεια, ο πρωταγωνιστής της παράστασης Leonardo da Vinci εξιστόρησε στο καθηλωμένο και εντυπωσιασμένο κοινό τα καθοριστικά σημεία της ζωής του και παρουσίασε ορισμένα από τα σημαντικότερα σχέδια και έργα του μεταξύ των οποίων ήταν ο «Μυστικός Δείπνος», ο “Homo Universalis” (Καθολικός Άνθρωπος) και η  «Τζοκόντα».

Πεντακόσια χρόνια μετά το θάνατο του, ο κόσμος των επιστημών και των τεχνών υποκλίνεται στην ιδιοφυΐα του καθώς κατάφερε να ξεκλειδώσει και να περιγράψει το σπουδαίο μηχανισμό με τον οποίο λειτουργεί ο κόσμος.

Η διοργανώτρια αρχή και το κοινό εκστασιάστηκαν από τη διαδραστική παρουσίαση του θέματος από τους μαθητές/τριες μας και υποκλίθηκαν στην άψογη και καινοτόμα προσέγγιση του. Απέδωσαν  τα εύσημα στους δημιουργούς – εκτελεστές της παράστασης , καθώς και στους υπεύθυνους της δράσης κ.κ. Γεωργία Βαγιωνά, Σουζάνα Ντούρου, Χαρίκλεια Φρυγανιώτη, , και Βασίλη Ισσόπουλο. Απαίτησαν δε από τη Διεύθυνση των Εκπαιδευτηρίων να υποσχεθεί την παρουσία τους στα μελλοντικά Ευρωπαϊκά Μαθητικά Συνέδρια  .

 Θερμά Συγχαρητήρια αξίζουν στους πρωταγωνιστές της παράστασης (με αλφαβητική σειρά) :

Αλεξανδρίδου Ά.-Ν., Βασιλειάδου Μ.-Θ.,Γάσπαρη Γ.,Γιαλαμά Ε. κουλέτσα Β., ημόπουλο Κ., Δρόσου Χ., Ευαγγέλου Μ.,                Θεοδωσά Σ., Ιασωνίδου Δ., Καραθανάση Γ.,Κεχαγιά Ά.,Κεχαγιά Γ.,Κόντα Κ., Κουκουρούτσα Χ. , Λαβιδά Α., Λύκου Ζ ., Νενοπούλου Ρ-Μ. , Νερσέσοβα Ε. , Παπακώστα Ε . , Πεχλιβανίδου Η. , Σιώπη Ά. , Τόττα Ά-Μ . ,Τσιάντα Χ . Φλωρίδου Μ ., Χρυσοστομίδου Ε . , Ψαρρά Θ..         

Η συνέντευξη του κ. Αθ. Φρυγανιώτη και της μαθήτριας Μ.Φλωρίδου στο ΟΡΕΝ λίγο πριν την αναχώρησή τους για την Βενετία.