5o Mαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής 2013.

Την Τρίτη και την Τετάρτη, 2 και 3 Απριλίου 2013 αντίστοιχα, διεξήχθη το Προσυνέδριο Πληροφορικής Δυτικής Θεσσαλονίκης, στο Κλειστό Δημοτικό Θέατρο Συκεών, όπου οι μαθητές της β΄  Λυκείου Αγαπητός Α., Καραγιαννόπουλος Π., Μωυσίδης Γ., της  α΄ Λυκείου Μπαρμπαρέσος Ι.  και της  Β΄  Γυμνασίου Πάτσιος-Παπαγρηγορίου Α.-Δ, Ταταρίδης Σ., Τηλεντζίδης Κ., Φουρουντζής Κ., Σιγουρτζίδης Κ., Τσιριγώτης Γ. και Χοστελίδης Ά. των ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΩΝ ΦΡΥΓΑΝΙΩΤΗ συμμετέχοντας δυναμικά και αποσπώντας θετικά σχόλια. Προκρίθηκαν στην τελική φάση του 5ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας που διεξήχθη την Τετάρτη και Πέμπτη αντίστοιχα στις 24 και 25 Απριλίου 2013 στο  ΝΟΗΣΙΣ Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας .

Οι μαθητές των ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΩΝ ΦΡΥΓΑΝΙΩΤΗ Αγαπητός Α. και  Καραγιαννόπουλος Π., αποτελώντας την πρώτη ομάδα, συμμετείχαν με εργασία που είχε ως θέμα:« Εκμάθηση της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον με τη χρήση του scratch ». Στην εργασία αυτή παρουσιάζεται ένας τρόπος διδασκαλίας των ενοτήτων Βασικές Έννοιες Αλγορίθμων, Βασικά στοιχεία προγραμματισμού, Επιλογή και επανάληψη, Πίνακες, Υπολογισμός Παραγοντικού, του μαθήματος Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, της Τεχνολογικής κατεύθυνσης της γ’ Λυκείου, χρησιμοποιώντας το πρόγραμμα Scratch. Το Scratch είναι μια νέα γλώσσα προγραμματισμού που δημιουργήθηκε στο Lifelong Kindergarten Group M.I.T. Media Lab και είναι ιδανικό για τη διδασκαλία προγραμματισμού σε αρχάριους. Οι εφαρμογές δε δημιουργούνται με την πληκτρολόγηση μακροσκελών προγραμμάτων που αποτελούνται από σύνθετες εντολές οι οποίες ακολουθούν αυστηρούς συντακτικούς κανόνες, αλλά κατασκευάζονται με το «σύρσιμο» και την ένωση γραφικών δομικών στοιχείων (blocks) που αντιπροσωπεύουν απλές εντολές ή απλές δομές δεδομένων, καθιστώντας την ανάπτυξη εφαρμογών πολύ εύκολη. Τέλος, στην παρούσα εργασία έγινε πειραματισμός στο περιβάλλον της Scratch με σκοπό τη δημιουργία ενός project που στοχεύει στην κατανόηση τόσο των μορφών της Δομής Επιλογής (απλή, σύνθετη, πολλαπλή), όσο και της Δομής Επανάληψης που παρουσιάζονται .

Οι μαθητές των ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΩΝ ΦΡΥΓΑΝΙΩΤΗ Μωυσίδης Γ. και Μπαρμπαρέσος  Ι., αποτελώντας τη δεύτερη ομάδα, συμμετείχαν με εργασία που είχε ως θέμα : « DeveloperAndroid Εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα ». Το Android είναι ένα λειτουργικό σύστημα κινητών τηλεφώνων βασισμένο σε πυρήνα Linux, που αναπτύχθηκε από την Google. Είναι μοναδικό, επειδή επιτρέπει στους κατασκευαστές λογισμικού να συνθέτουν κώδικα με τη χρήση της γλώσσας προγραμματισμού Java, ελέγχοντας τη συσκευή μέσω βιβλιοθηκών λογισμικού ανεπτυγμένων από την Google. Στην παρούσα εργασία αρχικά παρουσιάζεται το Λειτουργικό Σύστημα Android ως πλατφόρμα, καθώς αναλύονται οι εκδόσεις και η ιστορία του. Στη συνέχεια, περιγράφεται η χρήση και η ενσωμάτωση των εργαλείων που χρειάζονται για την ανάπτυξη εφαρμογών για Android. Παρουσιάζονται αναλυτικά το Android S.D.K. και N.D.K. καθώς και το Eclipse I.D.E. Αναλύονται κάποια από τα αρχεία που απαρτίζουν την εφαρμογή Android. Τέλος,αναπτύχθηκε μια εφαρμογή Android με την ονομασία Α.Τ.C. Monitor. Πρόκειται για ένα παιχνίδι προσομοίωσης (Simulator) όπου ο χειριστής διαχειρίζεται τον εναέριο χώρο πάνω από το αεροδρόμιο «Μακεδονία» με σκοπό να προσγειώσει όλα τα αεροπλάνα, χωρίς αυτά να συγκρουστούν. Στην παρούσα εργασία χρησιμοποιήσαμε ένα tablet και δύο υπολογιστές με Ubuntu Linux 12.10 και Windows 7. Στο τέλος της εργασίας, στην ενότητα παράρτημα, παρατίθεται ο κώδικας γραμμένος σε γλώσσα προγραμματισμού java, που χρησιμοποιήσαμε για την εφαρμογή A.T.C.

 

Ελληνικα